roadtrippen in stijl - Reisverslag uit Boyne Island, Australië van Mathijs en Kim - WaarBenJij.nu roadtrippen in stijl - Reisverslag uit Boyne Island, Australië van Mathijs en Kim - WaarBenJij.nu

roadtrippen in stijl

Blijf op de hoogte en volg Mathijs en Kim

10 November 2016 | Australië, Boyne Island

Op 25 oktober zijn we om 08:00 geland op Sydney en mochten we, net als de eerste keer, zonder problemen doorlopen bij de immigratiedienst! We hebben een shuttlebus genomen naar het hotel waar we gelukkig om 10:00 uur al konden inchecken. De eigenaar zei: mag ik je een geheimpje verklappen? Ik vind Nederlanders altijd zo aardig, als ze eerder komen en de kamer is al klaar mogen ze er altijd eerder in! We bedankten hem vriendelijk en zijn gelijk in bed gekropen! We waren kapot van de gebroken nacht.
We vlogen vanaf Bali naar Sydney met Jetstar. Hier gaan we nooit meer mee vliegen! Er waren tv's aan boord, maar je kon alleen films of series kijken als je betaalde, zelfs spelletjes kostte geld! Belachelijk! We vielen gelijk weer met onze neus in de boter met die westerse prijzen! Wat is alles toch duur na 7 maanden Azië!

We hadden de wekker rond 13:00 gezet en we gingen buiten even een rondje lopen en wachten op Jacob en Angela! Wat was het weer fijn om elkaar weer te zien! Het was ook vreemd aangezien we de avond ervoor nog met mijn ouders waren.. Het was gelijk gezellig en gingen opzoek naar een lekkere bak koffie! Na de koffie zijn we naar de Sydney harbour gelopen hebben we het opera house gezien en de brug! Prachtig vonden ze het en wij vonden het leuk om weer terug te zijn in deze bijzondere stad!

De volgende morgen zijn we mee geweest met de free walking tour! Deze hadden wij al eerder gedaan, maar we vonden deze beter dan de eerste keer! De jongen die onze gids was kon leuk vertellen en omdat het een kleinere groep was, was het beter te verstaan! Na de tour hebben we gewandeld door het park en zijn we naar 'the rocks' museum geweest, dit museum gaat over het oudste gedeelte van Sydney.

De volgende ochtend zijn we naar het geld museum geweest waar we de geschiedenis van de Australische dollar konden zien én waar we het nieuwe 5 dollar briefje hebben gezien! Je kon bij de bank, dat aan het museum vast zat, een oud 5 dollar briefje ruilen voor het nieuwe dollar biljet, dus dat hebben wij gedaan!

Op 28 oktober konden we de camper ophalen! Het bedrijf lag nog 25 km uit Sydney dus hebben we de trein 's ochtends gepakt en vanaf het treinstation was het nog dik een uur lopen naar het ophaal punt! Eenmaal aangekomen stond de camper klaar en werd ons alles uitgelegd. Wat een ruimte!! We hebben een 6-persoons camper, heerlijk! Dat is wel even andere koek vergeleken met de auto die wij de eerste keer hadden in Australië. Na al onze spullen te hebben ingeladen zijn we gaan rijden richting de blue mountains.

We sliepen de eerste nacht op een gratis camping, dit was dezelfde als onze eerste camping in januari. Vanaf hier konden we de volgende morgen mooi doorrijden naar de blue mountains, waar het helaas weer regende maar we hebben we een heerlijke wandeling gemaakt en hebben genoten van de prachtige uitzichten!
Na de wandeling zijn we doorgereden naar het plaatsje Cessnock waar we hebben geslapen op een camping in de buurt van de wijnvelden in de Hunter Valley. Hier hebben we prachtige uitzichten gezien over de wijnvelden! We hebben nog maar geen wijn gedronken want we vonden 10 uur toch wat vroeg! Vanuit de Hunter Valley zijn we doorgereden naar New Castle waar we naar het Fort Scratchley zijn geweest. De volgende morgen zijn we gaan wandelen bij de Lemon tree passage. Hier zouden koala's zitten, helaas had de vrouw van de camping gezegd dat ze er al in 2 maanden geen had gezien. Gelukkig voor ons zat er toch eentje! Een vertegenwoordiger van het informatiecentrum vertelde dat ze denken dat ze zwanger is. Mathijs en ik hadden ze al eens eerder gezien, maar het blijft een bijzonder beestje zo in de eucalyptusboom!
Na onze wandeling zijn we doorgereden naar Port Macquarie waar we een camping hadden bij Flynns beach. 's Avonds was er een koala bij de camping, deze maken niet echt het schattige geluidje wat je zou verwachten bij zo'n lief beestje! Het is een heel laag gebrom, wel grappig want je weet gelijk dat er een koala in de buurt is.

In Port Macquarie zijn we naar een Koala ziekenhuis geweest. Hier vangen ze koala's op die bijvoorbeeld bij een bosbrand brandwonden hebben opgelopen, of koala's die blind zijn geworden door de ziekte chlamydia. (Wij weten ook niet hoe ze aan die ziekte komen in hun ogen). Vanuit Port Macquarie zijn we doorgereden naar Nambucca heads waar we prachtige uitkijkpunten hebben bezocht en langs de kust hebben gewandeld.
Onderweg naar de volgende bestemming, Woolgoolga, zijn we even gestopt in het plaatsje Belingen, wat een leuk dorpje was met leuke winkeltjes en heerlijke koffie tentjes! Eenmaal aangekomen op de camping in Woolgoolga zagen we na zonsondergang de vleermuizen overvliegen, prachtig gezicht!

De volgende morgen zijn we doorgereden naar Grafton. Hier was het Jacaranda festival. De Jacaranda is een boom met mooie lila bloemen. Deze boom is nu volop in bloei omdat het hier nu lente is! Er waren allemaal leuke kraampjes in de stad en er waren verschillende optredens.
Na het Jacaranda festival zijn we doorgereden naar Ballina waarvandaan we de volgende morgen doorreden naar Nimbin. Dit is een hippie dorpje waar we leuke verhalen over hadden gelezen en dus erg nieuwsgierig naar waren. Helaas viel het dorpje wat tegen (we hadden er gewoon wat meer van verwacht na wat we gelezen hadden). Er was wel een hele leuke kaarsenfabriek waar ze prachtige kaarsen en waxinelichtjes met heerlijke geuren maken!

Na Nimbin wilden we graag wat meer richting de kust gaan om daar even 2 nachtjes op 1 plek te blijven zodat we een beetje konden bijkomen. We stopten bij één van de velen informatie centra en vroegen waar we het beste heen konden. Ze hadden verschillende campings gebeld, maar niemand had plaats.. Het was weekend, dus alle Australiërs gaan ook naar de kust. Ach ja daarom zijn plannen er, om gewijzigd te worden.
We vonden een fijne camping in het binnenland en zijn de volgende dag naar surfers paradise gereden waar we aan het strand hebben gelegen. In de middag hadden we een fijne camping gevonden waar we besloten 2 nachtjes te blijven. Daar hebben we zondag het 35 jarig huwelijk van Angela en Jacob gevierd met Cheesecake en zijn we 's avonds uit eten geweest bij de italiaan in het dorp.

Na onze rustige zondag restte de vraag of we naar Brisbane zouden gaan of niet. Omdat we met een grote camper reizen is het lastig om een parkeerplek te vinden en we hadden gezien dat er niet super veel te doen was in Brisbane dus hebben we besloten er langs te rijden en dat hebben we dan ook gedaan! We hebben de skyline op de foto gezet onder het rijden en dat vonden we prima! We gingen via Brisbane richting Noosa heads. We hadden gelezen dat vanaf daar de stranden mooi zijn. Hier kwamen we in de middag aan en hebben we via het informatiecentrum een fijne camping gevonden.

De volgende ochtend zijn we terug gereden naar Noosa heads om een coastal walk te doen. Hier hebben we genoten van de prachtige uitzichten over zee en de ellenlange stranden die ze hier hebben. Ook hebben we nog 2 koala's gespot tijdens de wandeling. Na een heerlijke kop koffie en een broodje bij de Subway zijn we verder gereden naar Tin Can waar we de nacht hebben doorgebracht! Dit is in de buurt van Rainbow beach, dit strand is bekend om, je raadt het al, zijn verschillende kleuren zand! Volgens kenners zijn er meer dan 70 tinten terug te vinden, maar zo met het blote oog zag je er een stuk of 4. Hier wilden we even lekker een middagje op het strand liggen, maar het waaide zo ontzettend hard dat we gezandstraald werden.. Na een snelle duik zijn we weer verder gereden naar Burrum heads en na een heerlijke nachtrust hebben we onze weg vervolgd richting Gladstone, waar we nu in de buurt slapen en ons voorbereiden op een tocht door de outback!

• 10 November 2016 - 13:38

Rolanda:

Geweldig om zo jullie wereldreis af te sluiten, samen met Jacob en angela!!
    En wat een luxe een 6 persoonscamper.
    We zijn erg benieuwd naar de foto's, zal wel een boekwerk zijn inmiddels na zoveel mooie en leuke avontuurlijke belevingen!!
    Geniet nog samen van Australië en hopelijk zien we elkaar snel weer!!
    Groetjes van ons uit deurne

• 11 November 2016 - 19:47

Carla:

Weer een prachtig verhaal!
    Ja wereldreizigers nou het laatste stukje !
    Dat wordt nog even lekker genieten. Fijn dat jullie met een mooie camper reizen.
    Heel veel plezier nog deze laatste weken en tot gauw!
    Liefs van ons allemaal !xxxxxx

• 12 November 2016 - 13:44

Els:

Nou, jullie gaan er nog steeds vlot doorheen! Angela en Jacob nog gefeliciteerd!
    Nog even en dan is het weer voorbij. Wat zullen jullie moeten afkicken straks!