De laatste weken in Australië - Reisverslag uit Lathlain, Australië van Mathijs en Kim - WaarBenJij.nu De laatste weken in Australië - Reisverslag uit Lathlain, Australië van Mathijs en Kim - WaarBenJij.nu

De laatste weken in Australië

Blijf op de hoogte en volg Mathijs en Kim

09 Februari 2016 | Australië, Lathlain

Vorige keer waren we gebleven bij het Kanijini national park. Hier zijn we naar toe gereden en hebben 's avonds in het park geslapen.

Er is trouwens iets aan de hand met de vliegen hier in Australië.. We worden als we 's ochtends de autodeur open doen zo ongeveer aangevallen door ze en blijven ze maar rond je hoofd hangen wat erg vervelend is, ze gaan echt overal zitten op je neus, lippen, ogen maakt niet uit, als ze maar vervelend kunnen doen lijkt het wel! Haha zo werden we helaas ook wakker in het kanijini park. Wat als voordeel heeft dat we snel ontbijten en de auto weer in gaan om te gaan rijden. Toen we in het park aankwamen hadden we alweer even niet kunnen douchen. Bij de tourist office was een douche dus hier wilde we in de ochtend eerst heen, maar helaas hij gaat pas 22 februari weer open.. Met als reden: "wegens de kerstdagen zijn we gesloten en zijn we op 22 februari weer geopend". Lange kerst hier he?! Haha dus helaas weer geen douche.. Gelukkig was er een meertje waar in gezwommen mocht worden. Hier zijn we naar toe gelopen, wat nog een flinke wandeling was, maar meer dan de moeite waard (zie foto). Heerlijk water was het en we konden onze haren wassen! Dat was toch wel erg fijn!

Daarna zijn we naar nog een paar uitkijkpunten geweest en hebben we het park verlaten en sliepen we op een gratis plek met, jawel wifi! Helaas met weinig mb's tot onze beschikking, maar het was toch eens leuk! De volgende dag zijn we richting coral bay gereden. Dit zou een prachtige snorkel plek zijn en daarom wilde we er graag heen!
We hebben net voor coral bay een slaapplek gevonden en zijn de volgende dag naar de baai gereden. Wat een prachtig strand, het mooiste strand wat we tot nu toe hebben gezien (zie filmpje, we hopen dat die het doet). We hebben die dag een snorkeltrip voor de volgende dag geboekt en een snorkelsetje gekocht om alvast te oefenen vanaf het strand. Daar waren al prachtige vissen te zien en ook koraal! We hebben die nacht geslapen op een camping, dus konden we heerlijk douchen en onszelf een keer verwennen met een pizza i.p.v. zelf koken.

De volgende morgen bleek de trip niet door te gaan door het weer, er stond hele harde wind. Maar gelukkig ging een andere organisatie wel alleen iets later. Geen probleem, om half 1 zaten we op een boot met een glazen bodem op weg naar een mooie plek. De boot zou op 2 plekken stoppen waar we konden gaan snorkelen, op beide plekken kregen we 30 minuten de tijd. Het was even wennen met de harde wind, want hierdoor waren er veel golven en dus ook een redelijke stroming. Gelukkig waren er zogeheten 'noodles' aanwezig op de boot die je konden helpen te blijven drijven.
We hebben prachtige filmpjes en foto's kunnen maken met de gopro (zie foto).

In de ochtend hadden we op de camping gevraagd of we gebruik mochten maken van de douche als we na de tour terug waren, dit mocht voor $3 per persoon. Het stomme was, we hadden al een nacht betaald plus een tour geboekt bij ze.. We zijn daarom 's middags stiekem het terrein op gegaan en hebben toch lekker gedoucht!

De volgende dag hebben we in Carnavorn doorgebracht en zijn we verder gereden richting Monkey Mia. Ook een prachtige baai in een national park. Dit was wederom een prachtig strand, waar er elke ochtend tussen 07:00 en 12:00 dolfijnen naar het ondiepe water komen om te eten. Hier sta je dan met voeten in het water te kijken hoe de dolfijnen worden gevoerd en hoe ze een paar meter van je voeten af zwemmen, prachtig!
Het is hier in Australië trouwens lang leven de zonnebrand factor 50 en een pet! En geloof ons zelfs met factor 50 word je hier nog bruin!

We zijn na Monkey Mia verder naar beneden gereden en hebben een dagje vertoeft in Geraldton om vervolgens 30 km van de stad af een prachtige slaapplaats te vinden aan het strand! 's Avonds na het eten (om 8 uur is het hier al donker) hebben we naar de prachtige sterrenhemel gekeken! Er zijn zoveel sterren, zo zien we elke avond de melkweg en ook heel veel vallende sterren!

We hebben tijdens de elle lange auto ritjes een planning gemaakt voor onze reis. We hebben gekeken naar beste reisseizoenen en dan met name voor China, omdat het daar ook erg koud kan zijn hebben de volgende planning gemaakt:

Na Australië gaan we uiteraard eerst naar Nieuw-Zeeland. Hier vliegen we 15 februari naar toe met een overstap in Melbourne om daar in ieder geval weer een zelfde soort trip te maken als in Australië en ook hopen we er wellicht werk te vinden voor een maandje, dit is niet perse nodig maar zou wel leuk zijn! Daarna zullen we doorreizen naar Hongkong om daar een visum aan te vragen voor China. In China willen we april/mei zijn. Om vervolgens verder te reizen naar Vietnam, Cambodja, Thailand en Indonesië. Dan willen we na Indonesië graag nog terug naar Australië om de oostkust te gaan bekijken in oktober (omdat deze kant dan een beter reisseizoen is, nu is het daar het orkaanseizoen).

Nu zijn we in Perth en hebben we Flitz weer ingeleverd! Nu weer genieten van een normaal bed met fijne kussens en elke dag een douche en wifi! Op 16 februari gaat ons nieuwe avontuur beginnen in Nieuw-Zeeland! We zijn ontzettend benieuwd naar wat dit land te bieden heeft!

• 10 Februari 2016 - 05:42

Mathijs En Kim :

Helaas, het is niet gelukt het filmpje te plaatsen!

• 10 Februari 2016 - 09:24

Carla:

Hallo Australië !

Weer een prachtig verslag van jullie mooie avonturen.
    De foto's zijn ook weer prachtig !
    Nou geniet nog van jullie laatste dagen in Australië en alvast een goede reis gewenst naar Nieuw-Zeeland.
    We wachten inspanning op jullie avonturen daar weer !

Liefs van ons allemaal !
    xxxx

• 10 Februari 2016 - 18:11

Jacob & Angela:

Het is maar goed dat jullie straks de foto's en de reisverslagen nog hebben. Want jullie maken zo wel heel veel fantastische dingen mee.
    Na het lezen van deze prachtige verhalen, krijg je toch wel zin om ook weer z'n reis te maken!
    Doe de mensen de groeten in Nieuw Zeeland van ons.
    Daar zullen jullie ook zeker genieten van het prachtige landschap.

Groet,

Jacob & Angela

• 10 Februari 2016 - 19:59

Angela:

Wauw....wat een belevenissen. Boven het koraal zwemmen en prachtig gekleurde vissen tegenkomen....
    een stukje paradijs op aarde. En dolfijnen in het wild van zó dichtbij zien; heb je ze kunnen aaien?
    Wat zullen jullie veel kunnen wensen met al die vallende sterren.....ik hoop dat er iets van uitkomt hoor.
    Dus...over 5 dagen voorlopig afscheid nemen van Australië om er over een maand of 8 weer naar terug te gaan voor de Oost-kust, misschien wel samen met ons!! Dát zou wel heel leuk zijn he.
    Maar goed, jullie hebben een mooie reisplanning gemaakt voor de komende tijd.
    Eerst New Zealand....ook zo'n prachtig land.
    Geniet!!!
    Kus Jacob en Angela

• 10 Februari 2016 - 20:39

Els:

Hoi Kim en Mathijs,
    Wat een verhalen. Leuk. Wat de vliegen in Australië betreft, die zijn beroemd.
    Ze werden ook genoemd in het programma "all you ned is love" die zijn ook naar Australië geweest. Dus jullie verhaal verbaasde ons niets. Goede reis naar nieuw zeeland.
    We kennen een beetje van foto's. Onze overbuurvrouw gaat begin maart naar haar broer, die woont daar al jaren. Goede reis en tot schrijfs.

• 11 Februari 2016 - 11:35

Hans Van Mourik:

Wat een prachtig reisverhaal weer. Wij worden echt wel een beetje gezond jaloers en dat terwijl ik net terug ben van Zuid-Afrika. Misschien moeten jullie dat land ook nog even aandoen op jullie wereldreis.
    Nu Nieuw Zeeland, weer een geweldige ervaring rijker.
    Jullie blog volgen is een feestje op zich. Zijn alweer benieuwd naar de volgende.