Van Melbourne langs de Great Ocean Road - Reisverslag uit Penneshaw, Australië van Mathijs en Kim - WaarBenJij.nu Van Melbourne langs de Great Ocean Road - Reisverslag uit Penneshaw, Australië van Mathijs en Kim - WaarBenJij.nu

Van Melbourne langs de Great Ocean Road

Blijf op de hoogte en volg Mathijs en Kim

21 Januari 2016 | Australië, Penneshaw

In ons vorige verslag waren we gebleven in Melbourne. Hier hebben we eerst een halve dag rondgereden voor een parkeerplek waar we uiteindelijk in een woonwijk een parkeerplek vonden voor 4 uur gratis parkeren. De parkeergarages zijn echt mega duur, rond de 12 dollar per uur! Dat gingen wij dus mooi niet betalen! Tijdens deze 4 uurtjes konden we mee met de free walking tour waar we weer zijn meegenomen naar alle highlights en waar ons de geschiedenis van deze prachtige stad is verteld. Wisten jullie dat Melbourne (weer) is verkozen tot meest leefbare stad ter wereld? Wij weten nu waarom, het heeft alles wat je nodig hebt, van parken tot leuke restaurantjes en van een gratis tram (rond de stad) tot veel gratis en mooie musea! Om de vriendelijke bevolking niet te vergeten! We besloten daarom de volgende dag nog een keer terug te gaan en hadden een garage gevonden met early bird korting, voor 9:30 er in en na 14:30 er weer uit, dat moest wel gaan lukken. Zo gezegd zo gedaan! We hebben 's ochtends de bibliotheek (Victoria Library) bezocht waar we onze camera's op konden laden en gebruik konden maken van de wifi. (Wifi vinden in Australië is nog best een dingetje, gelukkig heeft elke Mc donalds wifi en kunnen we af en toe bij een bibliotheek zitten. Maar in tegenstelling tot Zuid-Amerika heeft hier niet elk restaurant wifi). Daarna hebben we de prachtige bibliotheek bekeken en zijn we nog door de stad geweest en hebben we een aantal plekken bezocht die we nog niet hadden gezien en zijn 's avonds lekker uit eten geweest. Want daar staat Melbourne onder andere om bekend: de gastronomie!

Na Melbourne wilde we wel graag de zee en het strand op gaan zoeken en zijn richting de zogeheten "Great Ocean Road" gereden! We zijn naar de plaats Torquay gereden waar de road begint en waar we de eerste dag strand van deze reis te pakken hadden, nou ja dag.. 2 uurtjes, want zo lekker was het niet.. De wind was heel koud, maar zodra de wind weg was brandde de zon enorm! 's Avonds zijn we naar het plaatsje Colac gereden (weer een stukje het binnenland in) voor een Mc donalds om met onze ouders te skypen, daar hebben we 's nachts ook geslapen.

De volgende morgen hebben we een wandeling gemaakt naar lake Colac en zijn we weer naar beneden gereden met een paar tussenstops, waar we prachtige wandelingen hebben gemaakt door het regenwoud en een paar mooie watervallen hebben gezien, hier leeft het vogelbekdier, maar die hebben we helaas niet gezien!

De volgende morgen zijn we naar Cape Otway (een park langs de kust) gereden waar we Koala's hebben gezien! Wat een toffe beesten zijn dat! Ze zitten maar een beetje te niksen/hangen/slapen op een tak en je kunt er echt prachtige foto's van maken!
Die avond hebben we geslapen op een camping met een prachtig uitzicht over een heuvelachtig landschap waar we de zon hebben zien ondergaan en waar de kangaroo's voorbij sprongen. 's Avonds stond er zelfs één naast de auto rustig gras te eten.

De volgende morgen zijn we naar een paar prachtige uitzichtpunten geweest langs de kust, zo hebben we de zogeheten 12 apostelen gezien, de london bridge (was voorheen een natuurlijke brug, maar is nu geen brug meer) en nog een paar andere prachtige rotspartijen in de super blauwe zee!

Na deze prachtige natuur wonderen zijn we door gereden naar Mount Gambier, wat in een andere staat ligt (South Australia om precies te zijn). We mochten geen groente en fruit meenemen over de grens (maar er was natuurlijk geen controle). Toen we bij een VVV-kantoor gingen vragen wat we in de buurt konden doen, bleek er ook een tijdsverschil van een half uur.. Tja wij snappen niet waar dat vandaan komt, maar de mensen hier weten het ook niet, hahaha!

Ondertussen zijn we na een bezoekje aan het Blauwe meer in Mount Gambier, die overigens echt heel blauw is (zie foto), doorgereden naar Cape Jervis waar afgelopen zaterdag de Ferry hebben gepakt naar Kangaroo Island!

Kortom we zijn echt ontzettend blij met onze campervan! We hebben hem trouwens Flitz genoemd, ter nagedachtenis aan de VW bus van Marjolein; Fritz! Maar wij hebben een Toyota en in Japan kunnen ze de R niet uitspreken, vandaar de naam Flitz!

• 21 Januari 2016 - 07:15

Jacob En Angela:

Hoi globetrotters,

Geweldig dat jullie zo genieten van het land en de mensen.
    En zo met de camper kan je mooi zelf bepalen waar en wanneer je ergens naar toe gaat.
    En gaat het verder goed met Flitz? De problemen weer overwonnen?
    Of kennen zij daar ook een wegenwacht?
    Nou veel plezier en wij blijven benieuwd naar jullie verhalen.

Groet,

Uit een koud Nederland.

• 21 Januari 2016 - 13:54

Carla:

Hallo Australië,

Dat zijn weer prachtige ervaringen !
    Hoop dat jullie ondanks de slechte wifi verbindingen toch al onze berichtjes ontvangen.
    Hopelijk is jullie sleutel probleempje opgelost en kunnen jullie weer verder!
    We kijken uit naar jullie volgende verhaal !

Liefs van ons allemaal !

• 21 Januari 2016 - 15:08

Phia:

Howdy,

Wat een leuk verslag weer. Het is echt leuk om te zien hoe jullie genieten van jullie reis. Wat hebben jullie al een mooie dingen gezien. Veel plezier nog verder.

Groetjes,
    Phia

• 21 Januari 2016 - 16:43

Angela:

Hahaha...Flitz....wat een goeie!!
    Jeetje wat zien jullie veeeeel. Ik ga alle plaatsen waar jullie geweest zijn op internet opzoeken, ben zoooo nieuwschierig.
    En een kangaroo naast je camper...wat leuk! Maar eh....niet aaien hoor, het blijven wilde beesten.
    Goeie reis verder en eh....voorzichtig met de sleutel he.

Liefs Jacob en Angela

• 28 Januari 2016 - 12:17

Hans & Tonny:

Hoi Wereldreizigers,
    Wederom weer een hartstikke leuk verslag, leest vooral lekker weg.
    Ik ben net terug uit Zuid Afrika, daar staan gewoon naast je lodge 80 olifanten te tetteren, maar ja die komen in Australie niet voor en kangaroos niet in Afrika.
    Zo maken jullie heel wat mee, be carefull en geniet.

Groetjes en knuf van Hans & Tonny

• 31 Januari 2016 - 09:40

Els:

Hoi mathijs en Kim,

Heb nu jullie verhaal pas gelezen, het kwam er eerder niet van...
    Ziet er allemaal goed uit. Op het moment is all you need is love op tv en ook weer een trip naar Australië. Komt dus veel langs van wat jullie hebben gezien. Prachtig hoor.

Tot het volgende verhaal, groeten van ons