Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Mathijs en Kim - WaarBenJij.nu Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Mathijs en Kim - WaarBenJij.nu

Nieuw-Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Mathijs en Kim

26 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Op 15 februari zijn we naar Melbourne gevlogen om daar over te stappen naar Christchurch (nieuw-zeeland). We moesten op de luchthaven van Melbourne 6 uur wachten tot we konden inchecken en hebben we de tijd gedood met wat wandelingetjes, koffie, eten en internet. Om 21:15 (lokale tijd) mochten we eindelijk inchecken. We gingen dit zelf doen en alles leek goed, totdat de boardingpass er niet uit kwam maar een soort error en dat we een medewerker om hulp moesten vragen. Dat deden we en wat bleek? Je mag Nieuw-Zeeland niet in met een enkele reis! En dat hadden wij wel, want we wisten nog niet hoe lang we wilde blijven! Dus moesten we een ticket gaan boeken bij een flight centre op de luchthaven. Na heel wat prijzen te hebben vergeleken (we waren bijna naar Fiji gevlogen) hebben we een ticket geboekt naar Hongkong. Helaas werkt onze pinpas niet als we in een winkel willen pinnen, dus ook niet in dit geval. Gelukkig hadden we nog geen stress dus kon dat er wel bij.. Want ook onze creditcards hadden we veel moeten gebruiken de laatste tijd, voor airbnb en de vluchten naar Nieuw-Zeeland dus ook daarmee konden we niet betalen. De enige optie was nog cash, dus Mathijs ging kijken hoeveel die kon pinnen en vond het allemaal nog niet spannend genoeg en had per ongeluk Nieuw-Zeelandse dollars gepind i.p.v. Australische dollars, dus moesten we ook nog geld gaan wisselen op de luchthaven. Uiteindelijk hoefden we geen commissie te betalen en met nog wat cash dat we hadden, het bedrag dat ik kon pinnen en de rest met de creditcard hebben we alles toch kunnen betalen! Ja ja we hebben het echt allemaal bij elkaar gesprokkeld!

Aangekomen in Nieuw-Zeeland is alles goed gegaan, we werden er wel nog uitgepikt om vragen te beantwoorden over onze reisplannen, waar we vandaan komen, wat we al hadden gedaan etc. Toen moesten we onze spullen nog een keer laten checken en daarna mochten we naar buiten! We dachten dat Australië streng was, maar dat zijn ze niet, in Nieuw-Zeeland, daar zijn ze pas streng!

We kwamen vroeg aan bij een airbnb die we hadden geboekt in Christchurch. Hij had de sleutel voor ons achtergelaten en daardoor konden we naar binnen en even slapen! In Christchurch hebben we een free walking tour gedaan in deze indrukwekkende stad! 5 jaar geleden is deze stad getroffen door een aardebeving wat 185 mensen het leven heeft gekost. Je kunt nu nog steeds goed zien wat er toen allemaal kapot is gegaan! Zoals de kathedraal bijvoorbeeld, de toren was ingestort, deze hebben ze voor een deel gestut, maar helaas was er 2 weken geleden nog een aardebeving, waardoor er nog een deel is ingestort! Verder hebben we musea bezocht, waaronder 1 die over de geschiedenis gaat van de streek en de maori's die hier leefden. De laatste avond in de airbnb hebben we zelfs een naschok gevoeld van de aardbeving eerder die week! Het was gelukkig heel kort, maar je voelde wel degelijk de grond bewegen!

Op 20 feb hebben we ons nieuwe vervoersmiddel opgehaald! Een auto met een tent op het dak! Hier hadden we ontzettend veel zin in, want we waren zo benieuwd naar de landschappen van Nieuw-Zeeland! Al snel werd duidelijk dat nieuw-zeeland zo anders is dan Australië! Prachtig heuvelachtig landschap reden we al vrij snel tegemoet met (te) blauwe meertjes, echt adembenemend mooi! Dit hebben we niet in Australië gezien ;-)

De eerste dag zijn we naar Akaroa gereden, dit ligt onder Christchurch. Akaroa is een prachtig plaatsje aan een nog mooier meer! Het maakt dan ook niet uit vanaf welke kant je het meer bekijkt overal kijk je uit op een prachtig landschap!

De volgende dag zijn we verder gereden richting het zuiden naar de plaatjes Geraldine en Timaru. Na een overnachting in de buurt bij Timaru zijn we verder gereden naar Lake tekapo en Lake Pukaki! Beide prachtige helderblauwe meren met ruige bergen op de achtergrond (zeker bij pukaki, met de besneeuwde toppen).

Na de meren zijn we verder gereden richting Dunedin, maar hierover later meer!!

• 26 Februari 2016 - 10:21

Jacob:

Zo, wat krijg ik weer de kriebels om daar naar toe te gaan.
    Ontzettend leuk dat jullie het land ook zo ervaren.
    geniet nog van al dat moois daar, en straks misschien ook nog langs de westkust?
    Die is ook zo schitterend!

groet,

Jacob

• 26 Februari 2016 - 11:06

Angela:

Jaaaaa...wat is het mooi he. En de afstanden zijn veel kleiner dan in Australie.
    En wat een toffe camper hebben jullie. Voorzichtig op het trapje als je 's nachts moet plassen he.
    Maar wat een gedoe om Nieuw Zeeland in te komen zeg. Het is gelukkig gelukt; ze hebben jullie toch vertrouwd.
    Geniet maar volop van dit mooie land.

Liefs,

Angela

• 26 Februari 2016 - 11:49

Carla:

Wat een problemen om Nieuw Zeeland in te komen !
    En als het dan misgaat lijkt ook alles mis te gaan !
    Fijn dat alles is gelukt en jullie nu weer volop kunnen genieten van het zo te horen en lezen mooie land !
    Geniet ervan en wij kijken uit naar de mooie foto's en verhalen.

Groetjes van ons allemaal en een dikke kus !

• 26 Februari 2016 - 17:20

Hans En Tonny:

Wouw wat spannend allemaal. Ik zou er niet aan moeten denken. Was gelijk rechtsomkeer gegaan. Maar jullie zijn echte globetrotters.
    Veel spanning en plezier nog.
    Groetjes van hans en tonny