Luxe tijdens onze wereldreis, wie had dat gedacht? - Reisverslag uit Kampung Padang Puteh, Maleisië van Mathijs en Kim - WaarBenJij.nu Luxe tijdens onze wereldreis, wie had dat gedacht? - Reisverslag uit Kampung Padang Puteh, Maleisië van Mathijs en Kim - WaarBenJij.nu

Luxe tijdens onze wereldreis, wie had dat gedacht?

Blijf op de hoogte en volg Mathijs en Kim

07 September 2016 | Maleisië, Kampung Padang Puteh

Nadat we Mathijs zijn verjaardag in de bus hadden gevierd met te slechte karaoke kwamen we in de avond aan in Siem Reap! Hier hadden we een leuk hotel gevonden in een eetstraat met niet al te dure eettentjes. Omdat we pas in de avond aankwamen zijn we wat gaan eten en gaan slapen. De volgende dag hebben we het centrum van Siem Reap een beetje bekeken en veel te dure koffie gedronken, maar dat mocht nog omdat we met Mathijs zijn verjaardag in de bus zaten! Verder hebben we door een overdekte markt gelopen en zijn we een beetje bijgekomen van de busreis.

De volgende morgen zijn we op de fiets gestapt! Deze kun je al huren vanaf $1!!! Wat een koopje! Vanuit het centrum zijn we naar de ticket office gefietst waar we een drie dagenticket hebben gekocht. Hiervoor moet je op de foto, want deze komt op je ticket te staan zodat je hem niet aan iemand anders kunt uitlenen of doorverkopen. Nadat we het ticket hadden gekocht zijn we doorgefietst naar de Angkor Tempels waarvan Angkor Wat de bekendste is! Hier zijn we dan ook als eerste heen gefietst. Dit was weer zo'n moment dat je je echt bevoorrecht voelt daar te mogen staan! Het licht is in de ochtend nog niet zo heel mooi waardoor de tempel heel donker bruin lijkt. We hadden ook al meerdere keren gelezen dat je de tempels op verschillende tijden moet bekijken omdat ze elke keer van kleur veranderen door het licht. Na Angkor Wat zijn we verder gefietst en hebben we die dag de korte route gedaan. Er zijn er twee, het grote en het kleine rondje. We zijn met klein begonnen en de tweede dag hebben we het grote rondje gedaan en daar hoort zadelpijn bij! We zijn binnen twee dagen bij alle tempels geweest die rond Angkor Wat liggen! De ene nog mooier dan de ander en sommige werden letterlijk omarmt door de bomen, echt prachtig! En inderdaad de tempels zien er aan het einde van de middag nóg mooier uit door de lage zon.. Adembenemend!

De laatste dag van ons ticket zijn we met een tuk tuk naar wat verder gelegen tempels geweest! Helaas voor mij was die dag geen succes, ik voelde helemaal niet lekker en heb ik 's middags na de tempels alleen maar op bed gelegen en geslapen!

Op 22 aug zouden we in de morgen vliegen naar Bangkok, althans dat dacht ik, maaar helaas.. Ik had de tijden niet goed gelezen er stond namelijk 09:45 PM, dus tja het werd 's avonds vliegen! We hadden wel al een tuk tuk geregeld voor in de ochtend (06:00 pick up) maar dat hoefde natuurlijk niet meer. Zie die maar eens terug te vinden in een stad vol met tuk tuks.. We hadden het hotel gevraagd of ze konden aangeven dat we hem niet meer nodig hadden als hij zou komen in de ochtend en dat was geen probleem! Wat bleek? Hij was pas om half 8 op komen dagen, dan hadden we onze vlucht waarschijnlijk gemist. Het had zo moeten wezen. Toch was het wel even een domper, want we zouden maar 1 nacht in Bangkok zijn en we hadden voor de 22e al een drukke planning bedacht! Omdat we ons dus nog een dag moesten vermaken in Siem Reap zijn we naar de bioscoop geweest, naar de film Ben Her! Wij vonden het een goede en leuke film! Die avond vlogen we dus naar Bangkok. We vonden ons hotel gelukkig snel nadat we waren afgezet door de bus die vanaf de luchthaven vertrok! Helaas voor Mathijs had hij buikkrampen die nacht waardoor we beiden niet echt hadden geslapen!

Gelukkig voor ons vertrok de bus naar het eiland Koh Samui (waar we twee hotels van Puurenkuur mogen bezoeken) pas in de avond waardoor we toch nog een hele dag in Bangkok hadden! We hadden koffie gedronken bij ons favoriete tentje, zijn naar een shoppingmall geweest waar we gewinkeld hebben bij de H&M! Heerlijk vertrouwd voelde dat! En hebben we nog wat goedkope t-shirts gescoord op de markt in Bangkok!

's Avonds hadden we de bus naar Koh Samui, dit was een nachtbus en kwam om 06:00 in de ochtend aan in het plaatsje waarvandaan de ferry vertrok. Uiteindelijk kwamen we om 13:00 aan in het eerste hotel van Puurenkuur, Absolute Sanctuary. Een prachtig kleinschalig hotel in Marokkaanse stijl. Dit hotel is vooral gespecialiseerd in Detox en yoga. We hebben dus sinds tijden weer eens écht gezond gegeten. Ook hebben we hier heerlijk genoten van het stoombad en kregen we beide een lichaamsmassage, heerlijk! Na twee nachten werden we door het hotel naar onze tweede verblijfplaats gebracht, Kamalaya! Dit hotel is toch net nog een paar stapjes luxer dan Absolute Sanctuary! Hier hadden we een villa met sea view, echt prachtig!! Hier konden we ook genieten van de gezonde lichte maaltijden en gezonde sapjes! Ook kregen we beide 2 behandelingen die er uiteraard voor zorgden dat we helemaal konden relaxen! We hebben hier ook een gezondheidscheck gehad en jullie raden het nooit? Ondanks het slechte eten, gebrek aan groente en fruit zijn we toch gezond! Althans wat betreft BMI, vetpercentage en dat soort dingen. Dat was toch wel even fijn om te horen!

Na wederom 2 nachtjes in dit paradijsje op aarde hebben we de boot gepakt naar het eiland Koh Tao waar we onze PADI (duikbrevet) wilden gaan halen! We konden niet gelijk de dag van aankomst beginnen, maar wel de volgende dag! We begonnen om 07:15 met onze theorie cursus en die hadden we gelijk afgerond met een ruime voldoende! Toen kwam de eerste duiksessie in het zwembad! Na de uitleg van de oefeningen heb ik besloten de cursus niet af te maken ik kreeg het al Spaans benauwd bij de uitleg van alle oefeningen.. Mathijs is uiteraard wel door gegaan en hij had na 2 dagen zijn PADI in de pocket. Hij heeft er zelfs nog een advanced cursus aan vastgeplakt waardoor hij nu tot 30m diepte mag duiken en heeft hij wat meer duikervaring op kunnen doen. Ik heb een Nederlands boek op de kop getikt en heb tijdens de duiksessies van Mathijs heerlijk liggen lezen op het strand!

Na bijna een week op Koh Tao zijn we naar Krabi gegaan. De eerste dag was het niet echt een mooie dag en hebben we een planning gemaakt voor onze volgende bestemming: Maleisië! Gister zijn we met een boottripje meegeweest naar 4 eilanden waar we een grot hebben gezien! Hier was toch wel iets merkwaardigs.. Je mocht geen ongepaste voorwerpen neerleggen bij de buddha, maar er lagen allemaal houten piemels, wat is dan wel ongepast? Verder zijn we naar het zogenaamde chicken island geweest. Het is niet zo dat er alleen maar kippen leven op dit eiland, maar het is de vorm van het eiland. Daar konden we in de buurt snorkelen, maar daar was niet zo veel aan. Het koraal was dood en de vissen beten.. :( daarna zijn we nog naar twee andere eilanden geweest waar we op een prachtig wit zandstrand konden genieten van de zon, zee en de regen! Tja regenseizoen, krijg je dat! Al met al was het een leuke dag!

Gister hebben wij de bus en boot gepakt naar het Maleisische eiland Langkawi! Maar zoals altijd, wordt vervolgd!

• 07 September 2016 - 10:52

Hans En Tonny :

Wederom weer een prachtig reisverslag. Laatste gedeelte gaat nu naderen toch.
    Dit zullen jullie de rest van je leven nooit meer vergeten. Wij zijn in positieve zin best wel een beetje jaloers.
    Nog veel plezier
    Groetjes van Hans en Tonny

• 07 September 2016 - 14:01

Carla:

Hoi bofkonten,

Wat een prachtig verhaal met in dit geval ook wel wat luxe (fijn toch) !
    Jullie foto's zijn ook weer prachtig maar het onderschrift bij 3e foto is waarschijnlijk niet helemaal juist ! haha.
    We kijken uit naar jullie volgende verhaal !
    Veel plezier in Maleisië !
    Liefs van ons allemaal ! xxxx

• 07 September 2016 - 14:02

Carla:

Moet natuurlijk zijn 4e foto !!!!!!

• 07 September 2016 - 20:16

Angela:

Tjonge, wat weer een avontuur. En die plaatsnamen.....niet uit te spreken, maar als jullie weer thuis zijn gaan we overhoren of jullie ze nog weten en wat en hoe en waar enz. enz....
    Nou Kim nu weet je tenminste waar je de gasten van "Puur en Kuur" naar toe stuurt.
    Wel lekker om je even in zo'n luxe onder te dompelen he.
    Dat verhaal over die grot met die piemels liet me niet los, dus ik ben even gaan googelen en heb een site met informatie gevonden haha. Als je nieuwsgierig bent naar de reden, kijk op:
    www.sjonhauser.nl/de-fallus-in-thais-ritueel.html
    Trouwens, hebben jullie geen 'last' gehad van de vele apen die daar vrij rondlopen? Ik las dat ze heel graag de binnenkant van je tas willen bekijken.
    Super goed van je Mathijs dat je 2 duikdiploma's hebt gehaald. Ik zou het ook niet durven hoor Kim, we gaan straks wel samen snorkelen hihi.
    Veel plezier in Maleisië.
    Liefs Jacob en Angela

• 11 September 2016 - 11:55

Els VanWoudenberg:

Super, vooral die verwennerij in die twee hotels. Wel lekker even bijkomen.
    Die fallussen, hebben die niet met vruchtbaarheid te maken, dat is het eerste wat in mij opkomt.

Nou ja, het is in ieder geval een "leuk" plaatje.

Goede reis verder, nog een paar maanden en dan afkicken in Nederland.

Els en Bert