Vakantie in Thailand - Reisverslag uit Ban Bang Kraban, Thailand van Mathijs en Kim - WaarBenJij.nu Vakantie in Thailand - Reisverslag uit Ban Bang Kraban, Thailand van Mathijs en Kim - WaarBenJij.nu

Vakantie in Thailand

Blijf op de hoogte en volg Mathijs en Kim

19 Juni 2016 | Thailand, Ban Bang Kraban

Op 6 juni zijn we geland in Bangkok! Met de taxi zijn we naar de straat gebracht waar ons geboekte hotel was! Deze straat bleek de uitgaansstraat te zijn van Bangkok, oeps foutje! Dus we liepen daar om 2 uur 's ochtends met onze backpack tussen de feestende mensen en de drank verkopende mannetjes door!
Het was al een wonder dat we ons hotel zagen in deze straat die eigenlijk alleen maar bestaat uit uithangborden.. In het hotel konden we naar onze kamer en gelukkig hoorde je de muziek bijna niet, dus dat scheelde!

De volgende morgen konden we genieten van een westers ontbijt!!! Dat was even geleden.. Lekker een gebakken eitje met toast en bacon en muesli met yoghurt en fruit.
Na het ontbijt zijn we gelijk in een taxi gesprongen om naar de Vietnamese ambassade te gaan. Hier hebben we alvast ons visum aangevraagd (deze kun je namelijk niet bij aankomst kopen als je over land de grens over gaat). Eenmaal terug bij het hotel hebben we een beetje rond gelopen en hebben we allemaal nieuwe indrukken opgedaan. Zo merkten we vrij snel dat de Thaise bevolking een stuk vriendelijker is dan het Chinese volk! Maar ook dat ze veel beter zijn ingespeeld op toeristen. Op elke hoek van de straat zit een toeristenbureautje en vrijwel iedereen spreekt engels. Dat maakt het rustig over straat gaan in Bangkok soms onmogelijk.. Zo word je continu aangesproken of je in een tuktuk meewilt, of je een pak op maat wil en of je naar een pingpongshow wil komen kijken.. Voor die genen die niet weten wat een pingpong show is: google maar even. Voor die genen die het wel kennen: nee we hebben geen foto's want we zijn er niet geweest! Haha!

De rest van de dagen hebben we lekker rustig aan Bangkok ontdekt. Wat leuk is in Bangkok, is dat je met de boot van plek naar plek kunt gaan. Je kunt de boot pakken voor 14 Thaise baht per persoon per enkele reis ongeacht hoeveel "haltes" je blijft zitten. (€1 = B40)
Dit was weer eens een andere manier van vervoer binnen een stad! Zoals jullie weten zijn wij fan van de free walking tours die vaak in grotere steden worden gegeven! In Bangkok hebben we er niet eens naar gezocht, omdat we van iedereen die ooit in Thailand is geweest het advies kregen een fietstour te boeken bij Co van Kessel. Dat hebben we gedaan! De fietstour is niet goedkoop, maar hij is wel ontzettend goed!! Je fietst door een deel van Bangkok waar je normaal niet zou komen (dat wil je met een tour natuurlijk, de toeristische plekken vind je vaak zelf wel) en je fietste door de leukste straatjes, marktjes en parken. Daarnaast kreeg je onderweg voldoende drinken, wat ook zeker nodig was want met 40 graden op de fiets ben je snel toe aan een koud drankje!

De volgende dag zijn we naar het grote paleis geweest waar we ons konden vergapen aan al het goud wat er te zien was! Het is ook weer zo anders dan wat we in China zagen! Zo hebben de Thaise mensen één god (in het boeddhisme) en de chinezen hebben er heel wat meer, voor elke wens moet je bij een andere god zijn!
Ook zijn we naar Wat Pho geweest hier is een prachtige, grote liggende gouden boeddha te bewonderen!

De laatste dag in Bangkok hebben we een bezoekje gebracht aan de kapper! Dit was hard nodig want ons haar was lang.. Heel lang! En met de temperaturen hier in Thailand werd het er niet beter op!
Naar de kapper gaan was een leuke ervaring! We hadden ook ons haar lekker laten wassen en aan de hand van een foto heeft ze ons haar geknipt! Uiteraard was het even spannend aangezien ze geen engels sprak, maar alles is goed gekomen en gingen we een stuk luchtiger door Bangkok!

Na ons kapper avontuur konden we ons visum voor Vietnam ophalen en konden we ons vervoer gaan regelen naar het eiland waar we graag heen wilden: Koh Chang. Koh = eiland en Chang = olifant.
De volgende morgen gingen we dan ook met de bus richting het plaatsje Trat waar we in de buurt op de Ferry stapten naar Koh Chang. We hadden via airbnb een leuk optrekje geboekt bijna in de jungle en op nog geen 10 minuten lopen van het strand! Dit was echt even genieten, we hadden ook bewust gekozen om naar een eiland te gaan, want we zijn ondertussen (zonder Zuid-Amerika meegerekend) alweer bijna een half jaar onderweg. En zeker na onze intensieve reis door China hadden we even rust nodig! Dit hebben we gekregen op Koh Chang. Het voelde echt als een vakantie! Lekker rustig aan doen, een knus houten hutje in de jungle, leuke restaurantjes op loopafstand en natuurlijk: zon, zee en strand!
En daarbij komt ook nog eens dat het reizen in Thailand zoveel makkelijker is dan in China, maar ook dan Zuid-Amerika, dus dat is dubbel zo relaxed voor ons!

We hebben de eerste dag lekker rustig aan gedaan op het strand waar de prachtige omgeving er gewoonweg om vroeg om een cocktail op het strand te drinken! Haha. De tweede dag hebben we een scooter gehuurd. Dit kost 200 baht voor de hele dag, omgerekend €5. Het enige wat er nog bijkomt is benzine en dat kost €1 per liter, aan 2 liter hadden we genoeg om het hele eiland rond te gaan. Hier hebben we prachtige uitzichten gezien. Aapjes die aan het spelen waren op de elektriciteitskabels en we hebben zelfs olifanten gezien!
Helaas hadden we vernomen van het hotel waar we sliepen dat er op het eiland niet goed wordt gezorgd voor de olifanten en daarom hebben wij geen geld uitgegeven aan een reservaat om ze te bekijken en hebben we ook geen ritje op een olifant gemaakt.

De laatste dag zijn we mee geweest met een snorkel tour! We werden om half 9 opgehaald en om half 6 waren we weer terug! De hele dag waren we dus onderweg, de lunch was inclusief en we konden op 3 verschillende plekken het water in. Het zicht was helaas niet altijd even goed, maar we hebben toch een hoop mooie vissen en koraal gezien!

Vanaf Koh Chang zijn we weer naar Bangkok gegaan waar we 1 nachtje hebben geslapen. We hadden geïnformeerd bij een bureautje wat het kost om naar Ayutthaya te reizen per bus, dat was 250 baht per persoon. In eerste instantie is dat natuurlijk niet duur, maar het kon dus veel goedkoper! Wij zijn met de taxi naar het treinstation gegaan (B55) daar de trein gepakt naar Ayutthaya (B30) en vanaf het treinstation moet je een rivier over naar de stad (B10) bij elkaar dus 95 baht! Dat is mooi verdiend he? En het maakt het reizen in Thailand een stuk avontuurlijker vinden wij!

Ayutthaya is een oude koningsstad die volstaat met prachtige ruïnes uit de 14e eeuw! We hebben een combinatie ticket gekocht zodat we bij 6 verschillende tempels konden kijken! Het was prachtig! De eerste dag hebben we 4 tempels bezocht in de binnenstad, de andere 2 lagen wat verder weg en de hebben we de volgende dag bezocht met een scooter! Super handig en we konden ook nog allemaal andere plekken bekijken! Wat we trouwens echt niet mogen vergeten te vermelden is dat we de lekkerste koffie sinds lange tijd in Ayutthaya hebben gedronken! Een cappuccino kostte hier B50 en hij was zó lekker, dat we daar elke dag 2 keer koffie hebben gedronken (vond de eigenaar ook leuk) haha!

Gister zijn we aangekomen in Sukhothai een andere koningsstad waar we later meer over zullen vertellen!

• 19 Juni 2016 - 12:56

Jacob:

Hoi prachtige wereldreizigers,

Het ene mooie en enerverende land is nog niet geweest of de volgende overspoeld jullie al met nieuwe en geweldige indrukken. Wat een feest om elke keer jullie verhaal weer te lezen. En ook natuurlijk de tussentijdse berichtjes en foto's die wij van jullie ontvangen
    Hoe gaan jullie straks al die geweldige indrukken verwerken??
    Maar daar helpt dit blog natuurlijk aan mee.

Veel plezier nog daar in het warme oosten.

Groetjes Angela en Jacob

• 19 Juni 2016 - 22:46

Phia, René En Lorenso:

Hallo wereldreizigers,
    Wij lezen jullie verslagen met veel plezier. Wat een mooie avonturen allemaal. Echt super zo veel mooie ervaringen. En de verslagen zijn zo leuk dat je gewoon zin krijgt om te gaan reizen.
    Geniet er nog maar lekker van!
    Groetjes,
    Phia, René en Lorenso

• 20 Juni 2016 - 12:32

Angela:

Hahaha....een pingpong show in the Red light district, je moet er maar op komen. In elke grote stad zal er wel een te vinden zijn, maar ik begrijp dat het aan jullie niet besteed is.
    Jullie zijn wel avontuurlijk hoor. Groot gelijk, als je wat van het land wil zien moet je niet alleen naar de toeristische plekken he. En een Nederlander die in Thailand een bedrijf heeft....ze zitten ook overal he. Geweldig!
    Natúúrlijk hoef je het jezelf niet makkelijk te maken ( lees duurder) als je wilt reizen, als het ook moeilijk kan ( lees goedkoper). Goed gedaan hoor, kun je weer extra veel lekkere koffie van drinken bijvoorbeeld.
    Ik las dat als je naar Thailand gaat, je absoluut naar Sukhotai MOET. Daar heb je de meeste tempels bij elkaar en hele grote Boeddhabeelden.
    Geniet van al dat moois!!

Liefs van Angela

• 23 Juni 2016 - 10:19

Hans:

Het blijft gewoon hartstikke leuk om jullie reisverslagen te lezen. Het een is nog leuker dan het ander.
    Ben benieuwd naar jullie bevindingen in Vietnam en of daar dan nog veel overblijfselen van de oorlog tussen Noord en Zuid te zien is.
    Nog heel veel plezier gewenst en geniet

Liefs Hans en Tonny