Alweer 3 maanden onderweg... - Reisverslag uit Taihape, Nieuw Zeeland van Mathijs en Kim - WaarBenJij.nu Alweer 3 maanden onderweg... - Reisverslag uit Taihape, Nieuw Zeeland van Mathijs en Kim - WaarBenJij.nu

Alweer 3 maanden onderweg...

Blijf op de hoogte en volg Mathijs en Kim

28 Maart 2016 | Nieuw Zeeland, Taihape

... Met de nadruk op alweer! Vandaag zijn we precies 3 maanden geleden vertrokken naar Australië!

Na ons fijne bezoek aan Auckland hebben we op 15 maart de auto opgehaald bij Lucky rentals (nadat Suzanne, van onze airbnb, ons daar had afgezet) en rijden we weer in een zelfde soort campervan als die we in Australië hadden! Super fijn weer alle vrijheid en lekker roadtrippen! De eerste dag hebben we rustig boodschappen gedaan en hebben we besloten eerst naar het zuiden te gaan in plaats van het noorden vanwege het weer. Zo gezegd zo gedaan, we zijn naar Kaiaua gereden waar we een leuke gratis camping hadden gevonden aan zee! De volgende morgen zijn we op tijd vertrokken om richting Coromandel te rijden om vervolgens door te rijden naar de hot beach. Dit was een prachtige route langs de kust met schitterende uitzichten. Eenmaal aangekomen bij de hot beach begon het te regenen.. Natuurlijk dat hadden wij weer! Gelukkig hield het snel op en konden we even genieten op het strand. Het zeewater was helaas niet warm, maar op een bepaalde plek in het zand, moest je een beetje graven en het water dat je daar tegenkwam was ontzettend warm. Het kan wel 60 graden worden. Onderweg naar een camping begon het te regenen en dat ging de hele nacht door en ook de volgende dag wilde het maar niet ophouden. We zijn doorgereden naar een plaatsje wat bekend staat om de vele mooi muurschilderingen in de stad. Hier zijn we langs gewandeld en kwamen een vijgen boom tegen waar we heel wat rijpe vijgen konden plukken, deze hebben we dezelfde avond verwerkt in een salade, ze smaakten heerlijk!

Na weer een regenachtige nacht zijn we doorgereden naar Rotorua wat een leuk dorpje bleek te zijn! Voordat we een bezoek aan het dorp brachten deden we eerst nog even boodschappen. Toen we uit de auto stapte stonk het enorm naar zwavel! Wat bleek? Het dorpje heeft allemaal thermale baden en de rook komt hier en daar gewoon tussen de stoeptegels omhoog, niet zo vreemd dat het stonk!

's Avonds hebben we onze route voor het Noorder eiland een beetje uitgestippeld en hadden besloten er een leuke weg langs de oostkust te gaan bekijken! We gingen daarom eerst richting Whakatane om vervolgens naar Ohope door te rijden waar een leuke wandel route zou zijn. Eenmaal aangekomen aan de kust bleek er een evenement bezig te zijn waarbij mannen en vrouwen op zee tegen elkaar aan het roeien waren, maar op boten die wij nog niet eerder hadden gezien. Dit was een heel spannende sport om naar te kijken, waardoor we de wandelroute even hebben overgeslagen! We zijn daarna doorgereden naar een camping die erg afgelegen zou liggen, waar we eerst 30 km over onverharde weg moesten rijden. Dit was echt een prachtig landschap waar we doorheen reden! Eerst langs een soort regenwoud om vervolgens tussen de meest groene heuvels door te rijden! Hier in Nieuw Zeeland bestaan echt heel veel verschillende soorten groen, dat is zo mooi om te zien! De camping was overigens ook op een prachtige en rustige plek waar we 's avonds een kampvuurtje hadden gemaakt!

Hierna hebben we een 330 km lange route langs de kust afgelegd wat een geweldige route was! Er waren niet veel winkels, huizen en mensen maar de natuur is hier zo mooi! We hebben op de helft van de route geslapen op een betaalde camping en we moesten naar de snackbar in het dorp aangezien we niet goed voorbereid weg waren gegaan en de supermarkten gesloten waren, omdat het zondag was. Maar dit kon ook makkelijk (qua calorieën) aangezien we die dag nog een klim hadden gemaakt naar een vuurtoren met 800 treden! Maar dat was gelukkig heen en weer!

De volgende dag zijn we doorgereden naar de grote stad Gisborne. Onderweg zijn we prachtige stranden tegengekomen en de langste steiger van Nieuw Zeeland, hij zou 60 meter zijn, maar wij denken dat die wel langer was!

Na een onrustige nacht, met veel muggen en tientallen muggenbulten rijker waren we doorgegaan naar het plaatsje Napier wat in art deco stijl is gebouwd. Het mooie van deze stad is, dat het echt één geheel is en dat komt door de aardbeving die hier is geweest waarna ze alles in dezelfde stijl weer hebben opgebouwd! We vonden het een hele fijne stad met prachtige gebouwen en met een uitkijkpunt over de haven! Hier zijn we uiteindelijk 2 dagen gebleven omdat we het er zo leuk vonden!

Hoe onze goede vrijdag en de paasdagen waren in Nieuw Zeeland dat zullen we vertellen in ons volgende verslag.

Voor jullie nog een fijne tweede paasdag gewenst!

• 28 Maart 2016 - 09:26

Jacob En Angela:

Hoi globetrotters, beetje jammer van het weer, maar van de landschappen kan je onder alle omstandigheden genieten. Jullie verhaal voelt weer een beetje alsof we terug zijn.
    Wat een schitterend land is het toch. En jullie staan nog hele mooie dingen te wachten.
    Geniet ervan en we vinden het leuk dat we op de hoogte worden gehouden.
    Groeten van ons.

• 28 Maart 2016 - 09:59

Phia, René En Lorenso:

Wat een mooi verslag weer. De weg zag er inderdaad geweldig uit op Instagram. Jullie zien wel heel wat moois van de wereld. Geniet er nog maar lekker van. We kijken al weer uit naar jullievolgende verslag.

Groetjes uit stormachtig Holland.

• 28 Maart 2016 - 13:39

Els Van Woudenberg:

Weer mooi verhaal, geniet en ook jullie nog een prettige 2e paasdag!!

• 29 Maart 2016 - 11:37

Angela:

Wat weer een mooie foto's!
    Ja ja, Nieuw Zeeland heeft prachtige groene landschappen maar ook prachtige plaatsnamen! Sommige zijn niet makkelijk uit te spreken he.
    Zijn jullie niet even in zo'n thermaal bad gaan liggen in Rotorua?
    Ik ben nieuwsgierig naar de boten waarop geroeid werd op zee. Had die wedstrijd een bepaalde betekenis voor de Maori?
    Hopelijk hebben jullie leuke Paasdagen gehad. Stond er Nieuw Zeelands lam op het menu?
    En die paaseitjes zijn vanaf vandaag in de aanbieding hoor, dus misschien zijn ze nu betaalbaar.
    Geniet!
    Groetjes van Angela