Nu we er toch zijn 2.0 - Reisverslag uit Aparecida, Brazilië van Mathijs en Kim - WaarBenJij.nu Nu we er toch zijn 2.0 - Reisverslag uit Aparecida, Brazilië van Mathijs en Kim - WaarBenJij.nu

Nu we er toch zijn 2.0

Blijf op de hoogte en volg Mathijs en Kim

23 November 2015 | Brazilië, Aparecida

Zoals jullie weten zijn we naar Bolivia geweest, maar dit was niet perse de planning in Nederland. Hetzelfde geldt eigenlijk voor Argentinië, maar omdat we er toch waren dachten we waarom niet? Nu hebben we nóg een land bezocht die niet op de planning stond, maar die we toch maar mooi hebben mee kunnen pakken: Uruguay!

We hebben vanaf Buenos Aires de boot gepakt naar Colonia, waar we via Airbnb een leuke kamer hadden gevonden vlakbij het strand! Na een uur vertraging kwamen we aan bij ons slaapadres en hebben we ons gelijk omgekleed om naar het strand te gaan, heerlijk! De volgende morgen zijn we meegenomen door onze hosts (ze waren rond de 70) maar vonden het geweldig om ons Colonia te laten zien! 's Middags hebben we weer genoten op het strand en de volgende dag hebben we de bus gepakt naar Montevideo de hoofdstad van Uruguay. Eenmaal in de bus begon het enorm hard te regenen, waaien en hagelen, we waren echt net op tijd binnen! Wel willen we nog even zeggen dat we dit stadje erg leuk vonden!

Eenmaal aangekomen in Montevideo wilde we een bus pakken naar ons nieuwe airbnb adres. Bernardo onze host had al gezegd welke bus we moesten pakken en bij welke stop we eruit moesten. Dus ik had gevraagd aan de buschauffeur of hij kon aangeven wanneer we daar waren, aangezien het donker was en wij geen idee hadden waar het zou zijn. Dit zou hij doen! Na een half uur in de bus hadden we zoiets van: wat een mega grote stad zeg.. Na 45 min: moeten we er nog niet uit? Na 50 min: nou het zou ons niks verbazen als we straks weer op het busstation staan.. En ja hoor 3x raden waar we 5 min later stonden? Op het busstation!! We waren echt super boos en de shift van de buschauffeur zat er op dus moesten we een andere bus pakken en dus opnieuw betalen..
De bus kwam maar niet, dus hebben we maar een taxi gepakt! Eenmaal aangekomen op onze verblijfplaats leek het wel een museum! Een prachtig gebouw met een geweldige inrichting. Onze kamer leek wel een slaapkamer uit een kasteel, geweldig! (Zie foto)

De volgende morgen hebben we de free walkingtour gedaan en kwamen we een engels stel tegen die we nu al voor de 4e keer tegenkwamen, wat een toeval! Na de tour zijn we met een aantal mensen: 2 brazilianen, een francaise en een duitser de stad verder gaan verkennen! De volgende morgen stuurde ik een berichtje naar een Engels stel die we hadden ontmoet in Argentinië om 's avonds af te spreken om samen te gaan eten. Het hotel waar ze hadden geslapen was verschrikkelijk en ze wilde ergens anders heen gaan. Om een lang verhaal kort te maken, hadden wij het voor elkaar gekregen dat ze ook bij Bernardo thuis konden verblijven, super gezellig! Mathijs en ik zijn die middag wezen fietsen over de Rambla en hebben op het strand gezeten! Montevideo is een heerlijke stad! Mooie geschiedenis, prachtige gebouwen en ze hebben strand! Met het prachtige weer dat wij hadden de perfecte combinatie!

In de avond van 12 november hebben we de bus gepakt naar Porto Alegre, Brazilië! Daar hebben we geslapen bij vrienden die we in Chili hebben ontmoet! Maar voordat we aankwamen moeten we toch nog een ontzettend raar verhaal aan jullie kwijt.. Het ticket voor deze bus was ontzettend duur, maar het was wel een hele luxe bus. Eenmaal in de bus, stonk het zo erg.. Naar kots dachten we eerst. Toen ik op mijn plek ging zitten zag ik wat het was.. Er lag poep op de grond, ja echt waar, POEP! Ik ging naar beneden om de vrouw te halen die ons had ingecheckt, ik wist het spaanse woord voor poep niet, dus met gebaren probeerde ik aan te geven wat er mis was, maar ze snapte me niet. Ze zei: je ruikt waarschijnlijk het eten. Dus ik zei gelijk: Nee! Dan was het waarschijnlijk het middel om de vloer te reinigen, dus ik zei opnieuw: nee! Kom alsjeblieft even kijken! Ze heeft het uiteraard opgeruimd, maar hoe het daar kwam is ons nog steeds een raadsel..

In Porto Alegre hebben we een hele leuke tijd gehad met Renata en Paulo. We hebben niet veel van de stad gezien, maar we zijn wel helemaal ondergedompeld in de Braziliaanse cultuur! Zo zijn we meegeweest naar een verjaardag en hebben we zelfs kleding van ze geleend! De volgende avond zijn we meegeweest naar een barbecue! Dit was echt geweldig! Zo anders dan in Nederland, ik denk dat ze zich kapot lachen als ze zien hoe wij barbecuen! Hier hebben ze rundvlees, er gaat super veel zeezout overheen en het gaat op de gril. Verder eten ze er wat knoflookbrood bij en dat was het. Maar we kunnen niet anders zeggen dan dat het heerlijk was! (Totaal geen sausjes nodig!)

Na een 15 uur durende busreis zijn we aangekomen in Foz de Iguacu waar we de watervallen hebben bezocht! Dit was geweldig! De eerste dag hebben we de Braziliaanse kant bezocht. Helaas regende het de hele dag waardoor het wat minder fijn was om langs de watervallen te lopen, maar het bleef een prachtig gezicht. De volgende dag hebben we de Argentijnse kant bezocht. Deze dag was het zonnig en de Argentijnse kant vonden wij persoonlijk leuker, het park was groter en meer door de jungle. Na de watervallen hebben we een vlucht gepakt naar Manaus, waar we net terug zijn van een 4-daagse jungle tour, maar hierover later meer!

• 24 November 2015 - 09:45

Rolana Van Best:

Wat een geweldig avontuur beleven jullie!! Erg leuk om jullie verhaal te lezen. Het lijkt me super mooi om zo'n reis te maken, we wensen jullie nog veel plezier daar.

Groetjes Rolanda en Peter

• 24 November 2015 - 12:17

Els:

Hoi Kim en Matthijs. Weer genoten van het reisverhaal. Super! Wel veel gedaan zeg, maar dat zal te maken hebben met het feit dat jullie bepaalde tripjes tussenvoegen. Geniet......
    Groeten, Els en Bert

• 24 November 2015 - 21:51

Angela:

Hoi lieverds,
    Wat weer een belevenissen. Hebben jullie ondertussen geen houten billen van al die uren zitten in de bus? Prachtige foto's! Dat bed in de 'kasteelkamer' is schitterend, daar kun je reclame voor maken.
    Jullie staan zeker met Renate en Paulo op de foto, klaar om naar het feest te gaan, in frisse witte blouses. En lekkere Braziliaanse lappen vlees gebarbecued...mmmm.
    Maar eh....de volgende keer niet meer in de bus poepen he.
    Veel plezier verder in Brazilie.
    Liefs papa en mama.

• 25 November 2015 - 20:52

Jacob:

Dag globetrotters,

Zo dat zijn al aardig wat belevenissen zeg. En ook fijn dat jullie zo'n leuk contact hebben met de mensen daar en mede reisgenoten. En nog dank voor de info over de afgelegde afstand tot en met vandaag.
    Dan krijg je zeker houten billen volgens mij. Gemiddeld ca. 250 km per dag is natuurlijk niet niks.
    Nog heel veel plezier samen en blijf genieten van dit prachtig avontuur.

We wachten met spanning de volgende berichten af.
    En de Skype berichten natuurlijk ook.

Groet Jacob en Angela.

• 26 November 2015 - 09:23

Carla:

Hallo Moppies,

Wat weer een prachtig verslag om te lezen! Dat zijn weer een heleboel prachtige herinneringen!
    Nou geniet ervan! Wij genieten met jullie mee op afstand.
    Groetjes
    Fred, Carla en Sharon