Voorproefje op onze wereldreis - Reisverslag uit Agadir n’ Aït Sa, Marokko van Mathijs en Kim - WaarBenJij.nu Voorproefje op onze wereldreis - Reisverslag uit Agadir n’ Aït Sa, Marokko van Mathijs en Kim - WaarBenJij.nu

Voorproefje op onze wereldreis

Blijf op de hoogte en volg Mathijs en Kim

17 Juni 2015 | Marokko, Agadir n’ Aït Sa

Op zondagavond 14 juni zijn we aangekomen op de luchthaven van Marrakech. Na een half uurtje te hebben gewacht op de bus gingen we door de drukte van de stad. Overal scooters, fietsers, bussen, auto's en maar toeteren! Uiteindelijk kwamen we heelhuids aan op het plein, Djemaa el-Fna. Toen gingen we op zoek naar onze verblijfplaats, een leuke Airbnb midden in de Medina. Deze konden we helaas niet vinden, maar gelukkig was daar een behulpzame local die de weg wel wist voor een kleine vergoeding. (Ach ja anders hadden we het nooit gevonden) Nadat we onze spullen in de kamer hadden gezet zijn we weer naar het plein gelopen om nog wat te eten, we hadden honger gekregen van het reizen. Eenmaal terug bij het hostel ging de voordeur niet open! Mathijs bleef de sleutel maar ronddraaien, maar zonder succes! Shit! Wat nu?! Moeten we dan maar aanbellen? (Het was 00:00). Dat moesten we maar doen, anders komen we niet binnen. Helaas niemand deed open en na meerdere pogingen hebben we het telefoonnummer gebeld wat op een briefje stond, die Mathijs gelukkig in zijn zak had.

Na een onrustige nacht, waarbij een muezzin (iemand die zingend vanuit de moskee de gelovigen oproept om te bidden) ons om 3:30 wakker zong, de huishond ons wakker loeide om een uur of 6 en de zon die ons wakker maakte nog voor de wekker zou gaan, hadden we een Marokkaans ontbijt. We genoten van het ontbijt in een oase van rust, een toch wel klein paradijsje met een zwembad. Wat later een fijne plek was om even terug te trekken van de hectiek in deze stad.

Na het ontbijt gingen we de stad ontdekken en begonnen we in de Souk! Wat een winkels en wat een mooie spullen worden er hier verkocht, om de mannetjes die je iets proberen aan te smeren niet te vergeten! Het enige nadeel was dat alles op elkaar leek. Helaas was Mathijs zijn (normaal gesproken) o zo goede richtingsgevoel zoek. Hierdoor kwamen we wel terecht bij een mooi oud gebouw. Wat achteraf een oud Koranschool bleek te zijn,
Ali Ben Youssef Medersa. Alles stond in het Frans of Arabisch aangegeven dus vandaar dat we het achteraf nog even hebben gegoogled.

Na 3 rondjes te hebben gelopen was Mathijs zijn richtingsgevoel nog steeds zoek, dus hebben we de weg naar het plein gevraagd in een museum. Op de terugweg naar het plein kwamen we een leuk restaurantje tegen met een dakterras waar we genoten van een lunch en een heerlijk cafe au lait. Vanaf hier zijn we doorgelopen naar het oude paleis, genaamd Bahia. Een prachtig paleis in de medina! 'S avonds hebben we genoten van traditioneel Marokkaans eten op de markt! (Mathijs eet ook nooit meer Tajine).

De volgende dag hebben we nog een paar mooie souvenirs gescoord. Om vervolgens onze spullen in te pakken en de bus te pakken naar Agadir!
Ja we zijn anderhalve dag in Marrakech geweest, maar we hebben wel Tajine gegeten, Marokkaanse thee gedronken, zijn we verdwaald in de Souk, hebben we aapjes en slangen ontweken op het plein, kortom goed ondergedompeld!

In Agadir zijn we aangekomen in een prachtig resort, Paradis Plage Surf en Spa resort, waar we een paar dagen hebben genoten van zon, zee, strand en dromedarissen! ;-)

• 18 Juni 2015 - 08:36

Carla:

Wat een belevenissen in zo'n korte tijd!
    Leuk om dit verslag te kunnen lezen. Mooi voorproefje !

• 18 Juni 2015 - 19:46

Nico Reints:

Hoi Kim en Mathijs,
    Super leuk die belevenissen, ik zou een kompas kopen want anders gaat die wereldreis wel heel lang duren.
    Maar het is nog maar een begin om te wennen.